جذابیت و نفوذ یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که هر انسانی آرزویش را دارد.
همه ی ما در طی روز، هزینه های زیادی را صرف می کنیم تا جذاب و با نفوذ جلوه کنیم.

به جرات می توان گفت بخش وسیعی از خریدهای روزانه، تغییر مداوم دکوراسیون های منازل، عمل کردن بر اساس مد روز و هماهنگ شدن با تغییرات آن بخاطر به دست آوردن جذابیت است تا حدی که به دست آوردن آن به یکی از پرهزینه ترین گزینه های فعلی جامعه تبدیل شده است.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که برای رسیدن به جذابیت، راه های مختلفی را طی کرده اید، با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با مهم ترین رازهای جذابیت از دیدگاه روانشناسی روابط انسانی بیشتر آشنا کنیم.

۱٫ اعتماد به نفس داشته باشید.

جذابیت و نفوذ ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با سطح اعتماد به نفس شما دارد.
در حقیقت اگر بخواهید به خودتان نمره ی جذابیت دهید، لازم است به این سوال پاسخ دهید که اعتماد به نفس تان در چه حد است؟

افراد برخوردار از سطح اعتماد به نفس بالا، به خوبی در روابط اجتماعی ظاهر می شوند، آن ها از دیده شدن، صحبت کردن در جمع و برقراری رابطه هراسی ندارند و خودشان را به شکلی که هستند پذیرفته اند.

در صورتی که اعتماد به نفس خوبی داشته باشید، برای تان فرقی نخواهد داشت که رنگ پوست تان چطور است؟ اندام و هیکل تان در چه حد است و یا لباس تان از کدام برند تهیه شده است.

شما خودتان را پذیرفته اید و به دیگران نیز این فرصت را می دهید تا شما را آنگونه که هستید بینند و تجربه کنند.

در صورتی که احساس جذاب نبودن تان ریشه در کمبود اعتماد به نفس دارد، بهتر است از یک متخصص روانشناس برای حل مشکل کمک بگیرید.

صحبتهای مهم قبل از ازدواج

۲٫ لبخند را فراموش نکنید.

داشتن لبخندی بر لب، مجموعه ای از احساسات مثبت از جمله صمیمیت، گشودگی، باز بودن به تجارب و راحتی را در طرف مقابل زنده می کند.

از این طریق می توانید به دیگران نشان دهید که فردی اجتماعی و قابل اعتماد هستید و آن ها می توانند از رابطه با شما لذت ببرند و آرامش را تجربه کنند.

۳٫ نقاب و ماسک ها را کنار بگذارید.

این جمله دقیقا به معنای آن است که خودتان باشید. ماسک های اجتماعی و نقاب های رایج را کنار بگذارید و همانگونه که هستید برخورد کنید.

جذابیت به هیچ وجه نیازمند آن نیست که نقش بازی کنید و خودتان را به گونه ای جلوه دهید که نیستید.
بهتر است خودتان باشید تا از این طریق به دیگران نیز فرصت خود بودن را بدهید.

بر اساس یکی از مهم ترین اصول روانشناسی روابط انسانی، افراد معمولا کسانی را جذاب برداشت می کنند که می توانند در کنار آن ها به راحتی خودشان باشند و تکلف و ظاهر سازی را کنار بگذارند.